Vad är SEO?
Vi vet alla att Google är den mest populära sökmotorn i världen, men visste du också att den inte är ensam? Microsoft Bing, Yahoo! och DuckDuckGo kommer tätt efter med sina egna andelar på omkring 43 %. När dessa konkurrenter ger mig fler alternativ för att hitta det du behöver på nätet, hur kan vi då vara säkra på att vår webbplats inte kommer att rankas under dem? För att få en bra placering på SERP (sökmotorernas resultatsidor) kan du försöka använda nyckelord som folk använder när de söker, så att din webbplats visas högre än konkurrenternas webbplatser.
SEO bör vara en del av varje företags strategi för digital marknadsföring. Från de tekniska och kreativa aspekterna kan SEO användas för att förbättra rankningen i sökmotorer som Google och samtidigt driva trafik till din webbplats eller ditt konto i sociala medier med hjälp av strategiska länkningsinsatser – allt detta utan att spendera för mycket pengar!
Vad är viktigt att tänka på med SEO
I dagsläget, där människor kräver omedelbar tillfredsställelse från sina val av enheter som är på språng och från sina surfvanor på nätet, kan det faktum att man bara är några få klick bort från det man vill ha göra hela skillnaden mellan framgång och misslyckande när det gäller hur snabbt man blir hittad av potentiella kunder i de små blå glaskapslarna där ute
SEO är en liten del av strategin för att få besökare att välja just ditt företag. Detta beror på att även om en webbplats kan rankas högt på Googles SERP (sökmotorernas resultatsida), kommer besökarna inte att stanna kvar när de upptäcker att det tar mer än 10 sekunder att ladda sidan!
Varför behöver du SEO?
Om du vill vara på toppen räcker det inte med att bara ha en bra webbplats. Du behöver också användarvänligt innehåll och en SEO-strategi som hjälper din webbplats att rankas högre i sökmotorer som Google eller Bing!
Vi vet detta eftersom vi har sett hur det att investera tid i att skapa högkvalitativa artiklar kan öka trafiken med upp till tre gånger mer än vad lågkvalitativa artiklar gör – så snåla inte när du gör dessa förändringar för att få bättre synlighet på alla större plattformar, inklusive sociala medier som Facebook och Twitter också